Hvad kan man som virksomhed bruge de lokale medier til?

Når vi tænker på de lokale medier, så forbinder mange det nok med lokale nyheder, som er relevante og til gavn for de mennesker, som bor i nærområdet. Denne påstand er også helt rigtig, da det ikke er i det lokale medie for Jammerbugtområdet, at du vil finde alle de store ”breaking news” fra hele den store verden. De forfærdelige forhold i Ukraine, vil højst sandsynligt ikke blive dækket i Jammerbugtposten, da det geografiske område, som mediet dækker, er relativt lille. Skulle der så være nogle lokale fra Jammerbugten, som har iværksæt forskellige projekter til gavn for alle de millioner af ukrainer, som er på flugt, så kunne det meget sandsynligt blive bragt i mediet. Så lokale medier er nyheder fra lokalområdet, men som virksomhedsejer kan du faktisk også bruge lokalmediet som en god markedsføring.

Virksomheder og lokalmediet

Hvis man tænker markedsføringsmæssigt, så vil en reklame på Jammerbugtpostens hjemmeside give dig adgang til en masse læsere, som alle har det til fælles, at de højst sandsynlig enten bor i Jammerbugtområdet eller har en stærk tilkobling til området. Dette gør din markedsføring meget præcis, hvis du ønsker at reklamere i lokalområdet. Tendensen er stadigvæk, at vi som forbruger gerne vil støtte lokalt, så at gøre folk opmærksomme på at I holder til i lokalområdet, vil alt andet lige kun være en fordel. Hvorfor skulle en kunde fra Brovst vælge et VVS-firma fra Kolding, hvis dit VVS-firma opererer lokalt i Brovst?

Billig og målrettet markedsføring

Ved at benytte tendensen om at støtte lokale virksomheder, kan du forhåbentlig med din markedsføring i Jammerbugtposten opnå en højere omsætning med en billigere og mere målrettet markedsføring, end hvis du havde valgt et mere nationalt medie. Det gælder dermed ikke om, at flest muligt skal se din reklame men om, at dem som ser den rent faktisk reagerer på det.