Sæt salg i system med Pipedrive

Pipedrive

Synes du det kan være svært at holde styr på dine salgsprojekter? Arbejder I sammen i et team og har svært ved at få delt vigtige oplysninger? Bruger du for meget tid på at prioritere dagens arbejde? Det er der heldigvis råd for. Platformen Pipedrive er udviklet for at gøre salg lettere og mere effektivt. Læs med og se hvordan dit og din virksomheds salgsarbejde kan optimeres.

Få et godt overblik

I 2010 udviklede en gruppe sælgere en platform, der gør Customer Relation Management også kaldet CRM mere enkelt og overskueligt at have med at gøre i en travl hverdag. Platformens software er let at bruge og selve installationen af platformen er utrolig hurtig at få på plads. I løbet af et par minutter kan du gå i gang med at benytte CRM-platformen og begynde at få styr på din salgsproces. Pipedrive er bygget op på den måde, at hvert salgsprojekt navngives og oprettes som en pipeline. En pipeline er selve salgsprocessen og er derfor inddelt i faser. Du kan selv bestemme hvilke faser din pipeline skal indeholde. Du angiver hvor i processen et salgsprojekt er og kan derfor meget let se hvilke projekter, der ligger i hvilke stadier, når du går ind på platformen. Det giver et godt overblik.

Hjælp til prioritering

Det er en meget fin visuel tilgang til en salgsproces, som Pipedrive har udviklet, og det gør, at du let kan se, hvad det er der skal gøres. En stor fordel er også, at du i højere grad fokuserer på de enkelte trin frem mod et vundet salg fremfor at stirre dig blind på, at du skal have salget i hus. Med hjælp fra Pipedrive er det selve de handlinger, der får dig i mål, som bliver vigtige. Når du skriver dine opgaver i kalenderen, sørger Pipedrive for at give dig besked på, hvad det er du skal gøre nu og her. Pipedrive hjælper dig ganske enkelt med at prioritere din dag.

Spar tid og undgå fejl

Arbejder du i et salgsteam kan det være vanskeligt at få givet besked til kollegerne om alle detaljer angående et salg. Hvis I benytter Pipedrive til at holde styr på jeres salgsprojekter, kan alle detaljer noteres under den pipeline, der er oprettet til hvert salg. På den måde kan alle gå ind og se, hvornår der er ringet til kunden, hvornår der skal tages kontakt igen, eller hvornår der skal sendes et tilbud afsted. Det mindsker tidsforbruget og eventuelle fejl.

Få flere salg i hus

Når man har brugt Pipedrives platform i et år lukker Pipedrives brugere i gennemsnit 28 procent flere salg. Det har naturligvis meget at gøre med, at det let at analysere sin salgsproces via Pipedrives funktioner og dermed rette op på de ting, der ikke fungerer.