Tre digitale løsninger til at adskille arbejde og privat

Du kender måske situationen. Du er på vej hjem fra arbejde, er måske allerede kommet hjem eller lignende, og pludselig giver din telefon en lyd. Du håber måske bare, at det er en besked om, at du skal have mælk med på vejen hjem, at det er en hyggelig besked fra din ven eller lignende. Men så ser du på telefonen, og så er der en arbejdsrelateret henvendelse fra en opgave, du måske har svært ved at lægge fra dig eller endnu ikke er færdig med. Og så bliver det svært at holde fri. Du får her tre gode råd til, hvordan du kan undgå at få denne fornemmelse.

Styr dine timer fra en app og sikr dig den nødvendige fritid

Det er vigtigt, at du arbejder den mængde af tid, du får løn for eller har aftalt med din arbejdsplads. Ved at styre dine timer i en app, kan du se, om du arbejder nok, for meget eller lige tilpas. Hvis du i appen kan se, at du arbejder tilstrækkeligt, kan du også bedre holde fri og lægge arbejdsrelaterede henvendelser væk.

Hovednummer gør det lettere at adskille tingene

Du kan også sikre dig et firmanummer, så du faktisk helt undgår situationen med at få arbejdsrelaterede henvendelser, når du har fri. Ved brug af hovednummer kan det skille privat fra erhverv og på den måde er du sikker på, at du ikke får de arbejdsrelaterede henvendelser. Det medfører også, at du kan samle henvendelser til firmaet, så det bliver lettere at holde styr på det hele.

Styr dine notifikationer med omhu, når du har fri

Det kan lyde som en indviklet metode, men du kan også sørge for at slå notifikationer fra på arbejdsrelaterede henvendelser, når du har fri, så du ikke ufrivilligt bliver mindet om arbejdet, når du ellers har fri.